Tindras gymnastikblogg

Jag heter Tindra och är född i september 2003, jag började med gymnastik strax före min sexårsdag i en AG2 grupp i Tölö gymnastikförening.

1 termin senare blev jag uppflyttad till en AG4 grupp och tränar 4 ½ timma per vecka och jag brinner för gymnastiken, här kan ni följa mig från första stund och framåt.

Kram från Tindra



måndag 17 maj 2010

2010-05-08

Klubbmästerskap

Idag har det varit klubbmästerskap och gissa om det var spännande och roligt, jag var inte så nervös men mamma den stackarn hon var så nervös att hon skakade när hon filmade ;)

vi var 29 gymnaster som var med och kämpade i 6 olika klasser, nivå 1 till 6.
Mer information om tävlingen finns att läsa läsa här.

Dommarna



Dessa tjejer var dommare i nivå 1 som jag var med och tävlade i.

Bom




Fristående






Hopp



Trött



Ja man kan bli lite trött (det är jag som gäspar) när man har varit uppe med tuppen på morgonen, vi klev upp 06:30 då det skulle fixas med håruppsättning och annat.

Barr






Prisutdelning



Vi var alla mycket förväntansfulla och lite nervösa inför prisutdelningen, det var så spännande att stå där och vänta på resultatet.



Jag fick första guldet i Fristående, oj vad glad jag blev och mamma hon brottades med tårarna på läktaren.



Silvermedalj blev det i Bom.



Guldmedalj i Hopp.



Och totalseger i KM 2010 steg 1!!!
Jag är så otroligt stolt över mig själv, inte bara för att jag vann utanför att jag klarade att ställa upp och utföra alla serierna utan att glömma av dom!



Pristagarna.



Vi 4 som var med och tävlade från min gymnastikgrupp AG4.

Jag och mina medaljer



Jag hade en underbart trevlig dag som slutade med att jag sov över hos en kompis för första gången, min bästis Ellen som oxå var med och tävlade.

Kram från Tindra

2 kommentarer:

  1. Du är bäst mormors älskade tjej. Mormor var så stolt så jag trodde att jag skulle spricka. Puss älskade gumman.

    SvaraRadera
  2. kan ni inte lägga upp lite fler filmer? tex att hon testar flickflack med samlade ben? tips; tänk på att sträck på benen i allt du gör!! lycka till med träningen!

    SvaraRadera